Firma LG Electronics Inc. ogłosiła wyniki finansowe za rok 2024, prezentując skonsolidowane przychody na poziomie 87,73 bln KRW (około 62,9 mld USD) oraz zysk operacyjny w wysokości 3,42 bln KRW (2,45 mld USD). Były to najwyższe roczne przychody w historii firmy, ustanawiając nowy rekord. Pod względem przychodów zarówno branża AGD, jak i segment części samochodowych odnotowały wzrost dziewiąty rok z rzędu, co znacząco przyczyniło się do osiągnięcia rekordowych przychodów firmy. Wzrost przychodów w porównaniu z rokiem poprzednim zanotowały również LG Home Entertainment Company oraz Business Solutions Company. Zysk operacyjny odnotował niewielki spadek w porównaniu z poprzednim rokiem, co wynikało przede wszystkim z czynników zewnętrznych, takich jak opóźnione ożywienie globalnego popytu na sprzęt AGD oraz zwiększone koszty logistyki w drugiej połowie roku. Pomimo tych wyzwań firma utrzymała stabilną strukturę zysków w skali rocznej. Stabilność tę zapewnił wzrost jakościowy, wynikający z restrukturyzacji portfela biznesowego, oraz efekt dźwigni operacyjnej, będący rezultatem zwiększonej sprzedaży.

Laboratorium testowe oprogramowania firmy LG uzyskało akredytację do przeprowadzania testów cyberbezpieczeństwa urządzeń IoT przyznaną przez Korea Laboratory Accreditation Scheme (KOLAS), jednostkę podległą Koreańskiej Agencji Technologii i Standardów (KATS). Akredytacja jest uznawana na całym świecie w ramach porozumienia ILAC-MRA (International Laboratory Accreditation Cooperation Mutual Recognition Arrangement). Dzięki temu raporty z testów wydane przez Laboratorium Testowe oprogramowania firmy LG, które sprawdza zgodność z normami cyberbezpieczeństwa Europejskiego Instytutu Norm Telekomunikacyjnych (ETSI) dla urządzeń IoT (EN 303 64511 i TS 103 70122), będą miały taką samą wagę jak te wystawiane przez inne akredytowane laboratoria w ponad 100 krajach, w tym w USA i Japonii. Akredytacja KOLAS w zakresie testowania cyberbezpieczeństwa IoT potwierdza wiarygodność procesów testowych LG. Dzięki możliwości wewnętrznego testowania swoich produktów firma LG znacząco obniży koszty i skróci czas potrzebny na uzyskanie akredytowanych raportów dla nowych i przyszłych innowacji.

Dyrektor generalny LG Electronics, William Cho, wraz z kluczowymi członkami zarządu, zaprezentował strategię biznesową firmy na 2025 rok podczas konferencji prasowej dla koreańskich mediów, która odbyła się 8 stycznia w Las Vegas, w stanie Nevada, USA. Podczas wystąpienia podkreślił konieczność wzmacniania konkurencyjności strukturalnej oraz przyspieszenia wzrostu jakościowego poprzez doskonalenie strategii realizacji, dostosowanych do dynamicznie zmieniających się warunków na globalnym rynku. Cho zwrócił uwagę na pozytywne efekty wdrażania innowacyjnych modeli biznesowych, takich jak działalność oparta na usługach subskrypcyjnych oraz reklama i treści oparte na systemie webOS, które pokazują zdolność LG do szybkiego reagowania na zmieniające się potrzeby rynku. W obliczu niepewności rynkowej i dynamicznie zmieniającej się konkurencji konieczne jest opracowanie nowego poziomu strategii i jej precyzyjne wdrożenie.

Firma LG poinformowała, że wycofuje się z rynku smartfonów. Dział zajmujący się tego typu urządzeniami zostanie oficjalnie zamknięty z końcem lipca 2021 roku. Koncern planuje skupić się na innych rzeczach, np. technologii 5G/6G, robotyce, częściach do samochodów elektrycznych czy sprzęcie należącym do kategorii Smart Home oraz „Internet rzeczy” (ang. Internet of things - mowa o przeróżnych „inteligentnych” urządzeniach). Dział zajmujący się smartfonami przynosił straty od sześciu lat. Plotki na temat wycofania się LG z tego rynku pojawiały się od kilku tygodni, ale nie wszyscy wierzyli w ziszczenie się najczarniejszego scenariusza. Taki obrót spraw z pewnością będzie dużym rozczarowaniem dla fanów marki.

Użytkownik
Witaj,
nie jesteś zalogowany.

Zaloguj się